Proje Adı |
ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ |
|
Proje Kapsamı |
Kurumsal (Okul İçi) |
|
Proje Koordinatörü |
PInar ERCİYAS |
|
Proje Paydaşları |
Okulumuz Yöneticileri, Öğretmenleri, Öğrencileri |
|
Proje Başlangıç Tarihi |
25.09.2023 |
|
Proje Bitiş Tarihi |
07.06.2024 |
|
Katılımcı Öğretmen Sayısı |
14 |
|
Katılımcı Öğrenci Sayısı |
23 |
|
Projenin Gerekçesi |
Öğrenci koçluğu uygulaması sayesinde öğrenci-öğretmen ilişkisi adeta bir yol arkadaşlığına dönüşürken öğrencilerin; hayatta karşılaştıkları problemleri çözme ve güçlüklerle baş etme, ilgi ve yeteneklerini bilme, kendini tanıma ve hedef belirleme, etkili ve düzenli çalışma yöntemlerini bilme, yüksek sınav kaygısını yenebilme yeterliliklerinde gelişme sağlanacaktır. Bu sistem; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar. |
|
Projenin Amaçları |
Okulumuz öğrencilerinin kendilerini tanıması, yeteneklerinin farkında olması, kendilerine hedef koyabilmesi ve hedeflerine ulaşması için yardımcı olunmasıdır |
|
Projenin Uygulama Süreci |
27.11.2023 |
Proje Yönetim Kurulu toplanarak görev dağılımı yapılacaktır. |
28.11.2023 |
Okulumuz öğretmenleri ile toplantı yapılarak projenin işleyiş süreci belirlenecek, rehberlik servisi tarafından eğitim verilecektir. |
|
01.12.2023 |
Proje Yönetim Kurulu tarafından öğrencilerin, öğretmenlere dağıtımı yapılacaktır. |
|
07.12.2023 |
Rehberlik servisi tarafından okulumuz velilerine proje hakkında bilgilendirilecektir. |
|
08.12.2023 |
Rehberlik servisi tarafından okulumuzdaki tüm öğrenciler proje hakkında bilgilendirilecektir. |
|
12.12.2023 |
Öğretmenler, kendi öğrenci gruplarıyla ilk görüşmeleri yapacak, öğrencilerin ihtiyaçları belirlenecek, bireysel çalışma planları hazırlanacaktır. |
|
10.12.2023 |
Koçluk çalışmaları aktif olarak başlatılacaktır. |
|
07.06.2024 |
Koçluk çalışmaları sona erdirilecektir. |
|
14.06.2024 |
Ders Yılı Sonu Öğretmenler Kurulu Toplantısında proje hakkında değerlendirme yapılacaktır. |
|
Projeden Beklenen Sonuçlar |
Öğrencilerin; hayatta karşılaştıkları problemleri çözme ve güçlüklerle baş etme, ilgi ve yeteneklerini bilme, kendini tanıma ve hedef belirleme, etkili ve düzenli çalışma yöntemlerini bilme, yüksek sınav kaygısını yenebilme yeterliliklerinde gelişme beklenmektedir. |